מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, יגיע לישראל בחודש מאי

03.11.2014

מייקל בלומברג יגיע לישראל בחודש מאי הקרוב, לקבלת פרס בראשית על תרומה מיוחדת לאנושות ברוח ערכי היהדות. בלומברג, איש עסקים וראש עיריית ניו יורק לשעבר, הוא הזוכה הראשון בפרס בראשית שיוענק על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין וקרן ג'נסיס.
זוכה פרס הגראמי, הפסנתרן יבגני קיסין, יגיע להופעה מיוחדת באירוע, שבו יופיעו גם הזמרת ריטה, השחקנית והקומיקאית חנה לסלאו, תזמורת הסימפונט רעננה ועוד.
קיסין, אזרח ישראלי טרי, אמר לקראת הגעתו: "ההזדמנות להופיע בירושלים, בירת המדינה היהודית והמרכז הרוחני של עמנו, במסגרת אירוע שמנציח מחויבות עולמית לערכים יהודיים, תסייע לי לממש את החלום שלי לוודא שדורות העתיד ישאבו את אותה ההשראה משורשיהם ותרבותם היהודית כפי שהתמזל מזלי. אני נרגש להגיע לישראל כדי ליטול חלק ביוזמה חשובה זו".
יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית ויו"ר ועדת הבחירה של פרס בראשית נתן שרנסקי הוסיף: "אני בטוח כי הצירוף של מנהיגותו של ראש העיר בלומברג ונדבנותו, יהדותו הגאה של יבגני והזדהותו עם ישראל, ונוכחותו המכובדת של ראש הממשלה יהפכו את האירוע לחגיגה שמחה והסטורית של זהות יהודית וערכים יהודיים כאן בירושלים".
"יבגני קיסין הוא אדם יוצא דופן שערכיו והישגיו יעניקו השראה לדור הבא של יהודים", אמר סטן פולובץ, יו"ר מועצת המנהלים של קרן פרס בראשית. "אנו נרגשים שהוא מצטרף אלינו באירוע חשוב זה".
יבגני קיסין עורך כעת מסע הופעות מצליח בארצות הברית עם תחנות בניו יורק, שיקאגו, בוסטון, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו. קיסין, בן 42, נולד במוסקבה למשפחה יהודית והפך לאזרח ישראלי בדצמבר 2013.