ג'יי לנו מגיע לישראל: "אני בצד שלכם"

05.09.2014

הקומיקאי האמריקני ג'יי לנו הביע (יום ו', 9.5.14) תמיכה בישראל בסכסוך עם הפלשתינים. "אני מחשיב עצמי כמאוד פרו-יהודי ופרו-ישראלי", אמר לנו בראיון לסוכנות הידיעות AP. לנו יגיע לישראל ב-22 במאי, בפעם הראשונה בחייו, להנחות את טקס פרס בראשית שיוענק לראש עיריית ניו-יורק לשעבר, מייקל בלומברג.

"בנקודה מסוימת בחיים אתה מבין שאתה חייב לבחור צד", הוא נימק את תמיכתו בישראל. "אני נוטה להסתכל על דברים רבים מזווית ראייה יהודית, במיוחד בנושא הזה. אני מבין את החשיבות של ישראל".

לנו הדגיש בראיון כי הוא רואה את שני הצדדים בסכסוך, אך אין לו כוונה להיכנע ללחצים מצד גורמים פרו-פלשתינים. "זה כבוד גדול בשבילי להופיע בישראל. זו מדינה נהדרת ועם נהדר", הכריז מנחה הטלוויזיה הפופולרי, שפרש לאחרונה.

פרס בראשית, על סך מיליון דולרים, יוענק גם על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כאשר לנו נשאל על המבוי הסתום בתהליך המדיני, הוא עקץ: "הדבר הטוב הוא שנראה לי שכרגע כל אמריקני שהוא לא ג'ון קרי יתקבל שם בברכה גדולה".

לנו, הנחשב לקומיקאי מושחז, הבטיח כי יתאים את הבדיחות לקהל רם המעלה. הוא אפילו הבטיח להעביר מראש את הבדיחות לאישור, כדי שלא לפגוע באיש. עם זאת, לנו הודיע כי נתניהו ובלומברג, אחד האנשים העשירים בעולם. לא יכולים להיות רגועים. "כל אחד בעולם מעריך הומור עצמי", הוא אמר. "אני בהחלט חושב שאפשר לצחוק גם על נתניהו ובלומברג. נגיד, הקטע הזה שהם מעניקים לו מיליון דולר. וואו, זה הולך לשנות את חייו".

עבור יחידים המעניקים השראה

פרס בראשית הוא פרס שנתי, המעלה על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים על פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. פרס בראשית שואף להכיר ביחידים אשר השיגו מצוינות ושם עולמי בפעילותם ואשר הישגיהם מגלמים את אופי העם היהודי באמצעות מחויבות לערכים יהודים, הקהילה היהודית ומדינת ישראל.

התהליך מנוהל על-ידי גוף שיתופי ייחודי הכולל את משרד ראש הממשלה, קבוצת הפילנתרופיה ג'נסיס ומשרד יו"ר הסוכנות היהודית לישראל. קרן ג'נסיס הקימה קרן בסך של 100 מיליון דולר להשקת פרס בראשית, למימון הפרס ופעילויות רלוונטיות לצעירים.