פרס בראשית הראשון יוענק למייקל בלומברג

10.21.2013

nrg-maariv

קרן הפרס, שנחשב ל"נובל היהודי", הכריזה כי ראש העיר ניו יורק הוא הזוכה הראשון. הפרס, בשווי מיליון דולר, יוענק לו במאי 2014 ע"י נתניהו

קרן פרס בראשית הכריזה הבוקר (יום ב') כי הזוכה הראשון בפרס, המוגדר כ"נובל היהודי", הוא ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג. את הפרס יעניק לו ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש מאי 2014. בראש ועדת הפרס, שבחנה את המועמדים, מכהן יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

בהודעה מטעם הקרן נמסר כי "פרס בראשית נוסד במטרה להעלות על נס אנשים, שבהישגיהם הראויים לציון מייצגים את ערכי היסוד של העם היהודי - המחויבות ליצירת עולם טוב יותר למען האנושות כולה".

הפרס, בסך מיליון דולר, ניתן על ידי שותפי קרן פרס בראשית הכוללת את משרד ראש הממשלה, קבוצת הפילנתרופיה ג'נסיס, והסוכנות היהודית, ובלומברג נבחר מתוך יותר מ-200 מועמדים שהגיעו מחמש יבשות.

בלומברג נבחר על ידי שתי ועדות רמות דרג שבראשן עמדו יו"ר הסוכנות היהודית ,נתן שרנסקי, ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. בין חברי הוועדות נמצאים זוכה פרס נובל לשלום, אלי ויזל, שופטי בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר וטובה שטרסברג כהן ואשת החינוך ג'יל סמית'.
"החוט המקשר בין יהודים בכל העולם"

"בחירתו של ראש העיר בלומברג כזוכה הראשון של פרס בראשית מעידה על הישגיו יוצאי הדופן בשירות הציבור ועל פועלו כאחד הפילנתרופים הגדולים ביותר בעולם. כיזם ואיש חזון, הוא שינה את הדרך שבה העולם עושה עסקים ויצר עולם פתוח ומודע יותר", אמר ח"כ אדלשטיין.

"הוא קידם בהצלחה פתרונות מעשיים לסוגיות מפתח גלובאליות מחינוך ובריאות הציבור ועד לאיכות הסביבה וחדשנות גלובאלית. ראש העיר בלומברג גם תמך תמיד בגלוי בישראל והפגין גאווה רבה בזהותו ומורשתו היהודית", הוסיף יו"ר הכנסת.

ראש הממשלה נתניהו התקשר לבלומברג, ברך אותו על זכייתו, ואמר לו שהוא מחכה לראותו בישראל בחודש מאי כדי להעניק לו את הפרס.

לאחר ההכרזה על זכייתו בפרס, אמר בלומברג הנרגש: "לכבוד רב הוא לי להיות הזוכה הראשון של פרס בראשית. לפני שנים רבות, החדירו בי הוריי ערכים ומוסר יהודיים, שליוו אותי תמיד בחיי המקצועיים, הפילנתרופיים והאישיים. פרס בראשית מקדם ערכים אלו – המהווים את החוט המקשר בין יהודים בכל רחבי העולם, והמובילים את האנושות קדימה במשך מאות בשנים".