ג'יי לנו יגיע לישראל

05.01.2014

arutz-sheva logo

ג'יי לנו, לשעבר המנחה האגדי של ה-Tonight Show, יהיה המנחה הרשמי באירוע הבינלאומי בו יוענק לראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, פרס בראשית הראשון.

לנו ינחה את הטקס בתיאטרון ירושלים בחודש מאי, שם יתכנסו יותר מ-400 מכובדים מהעולם, לרבות זוכי פרס נובל, פילנתרופים ואנשי עסקים מובילים מהעולם. בטקס יופיע גם הפסנתרן זוכה פרס הגראמי, יבגני קיסין, שהפך לאזרח ישראלי בסוף השנה שעברה.

"ג'יי לנו הוא אייקון של קומדיה ובידור עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם על פני תקופה של יותר מ-20 שנה" , אמר סטן פולובץ, יו"ר מועצת המנהלים של קרן פרס בראשית. "יחד עם זאת, רבים אינם יודעים שהוא ידיד אמיתי של ישראל. אנו שמחים שהוא יצטרף אלינו ולמאות בעלי ההשפעה העולמיים בחגיגת ההישגים של זוכה פרס בראשית הראשון, מייקל בלומברג".

ג'יי לנו הנחה בעבר את The Tonight Show, זוכת פרס האמי, שם הוא כיכב בראש טבלת הרייטינג הטלוויזיוני במשך יותר משני עשורים. כאמן רב כישרונות הוא גם השקיע מזמנו וכישרונותיו במספר מטרות פילנתרופיות. מדי שנה לנו מקיים מספר רב של מופעי התרמה, לרבות הופעות בפני אלה שחייהם נהרסו באסון 9/11, בצונאמי בתאילנד, בהוריקנים במפרץ מקסיקו ובמשבר הכלכלי החמור בדטרויט.

"ההזמנה להנחות את האירוע היוקרתי הזה היא כבוד גדול עבורי", אמר לנו. "אני מאוד נרגש ליטול חלק בטקס פרס בראשית. יהיה זה עבורי הביקור הראשון בישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעניק למייקל בלומברג את הפרס על סך מיליון דולר, הנתרם על ידי קבוצת הפילנתרופיה ג'נסיס ויוענק מדי שנה בשיתוף עם משרד ראש הממשלה והסוכנות היהודית לישראל. פרס בראשית הוא סמל לתנועה שמטרתה להוקיר ולהעצים את הזהות היהודית ברחבי העולם וכן להצית דיון רחב וכולל בנושא ערכים, תרבות ומורשת יהודית, בעיקר בקרב צעירים.

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית לישראל ויו"ר ועדת הבחירה בפרס בראשית, הוסיף "הפיתוח וההעצמה של הזהות היהודית בישראל ובתפוצות תורמים לרווחת האנושות ברחבי העולם. רק אם נפתח הבנה טובה יותר של הערכים והמורשת היהודית בקרב יהודים מודרניים, נוכל לממש את הפוטנציאל שלנו ולבנות על הישגי העבר. פרס בראשית מהווה אבן פינה חשובה בעבודת הסוכנות היהודית, מדינת ישראל ופילנתרופים יהודים במטרה לאחד ולחזק את העם היהודי".

ערב הענקת הפרס יכלול נאומים מפי מייקל בלומברג ונתן שרנסקי; מופע פסנתר של האמן יבגני קיסין וכן של הזמרת האהובה ריטה, להקת הריקוד טררם, השחקנית והקומיקאית חנה לסלאו ותזמורת סימפונט רעננה.