לקראת ביקורו בארץ: ג'יי לנו תומך בישראל בסכסוך מול הפלסטינים

05.09.2014

ג'יי לנו, אחד הקומיקאים המצליחים ביותר בארה"ב, יצא היום בהכרזה על תמיכתו בישראל בסכסוך עם הפלסטינים, לקראת ביקורו הראשון בישראל. לנו יגיע לישראל החודש כדי להנחות את טקס פרס בראשית שיוענק לראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג.

"אני מאוד פרו-יהודי ומאוד פרו ישראלי", אמר לנו בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות אי.פי. "בנקודה מסוימת בחיים אתה חייב לבחור צד", הסביר את תמיכתו בישראל. "אני נוטה לתמוך בנקודת המבט היהודית בעניינים רבים, במיוחד בנושאים מסוג זה. אני מבין כמה ישראל חשובה".

ביקורו של לנו בישראל באה בתקופה שבה פעילים פרו-פלסטינים קוראים לאמנים ואנשי בידור להחרים את ישראל. לדבריו, הוא רואה את שני הצדדים בסכסוך, אולם אינו מתכוון להיכנע ללחצים מצד גורמים פרו-פלסטינים. "זה כבוד גדול בשבילי להופיע בישראל. זו מדינה נהדרת ועם נהדר", אמר לנו, שפרש לאחרונה מתוכנית האירוח הפופולרית שהנחה מאז 1992.

לנו התייחס בראיון גם למבוי הסתום אליו נקלעו השיחות בין ישראל לפלסטינים, ואמר בבדיחות כי יש לכך גם היבט חיובי, מכיוון ש"עכשיו כנראה כל אמריקאי שהוא לא ג'ון קרי יתקבל בברכה בישראל".

טקס הענקת פרס בראשית, בסך מיליון דולר, ייערך בירושלים ב-22 במאי בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת הטקס הבטיח לנו להתאים את הבדיחות לקהל והתחייב להעביר מראש את הבדיחות ל"אנשים המתאימים" כדי לוודא שלא יאמר דברים לא הולמים.

עם זאת, לנו הוסיף נתניהו ובלומברג, אחד האנשים העשירים בעולם, צפויים להוות יעד לכמה עקיצות. "אני חושב שכולם ברחבי העולם מעריכים הומור עצמי, ואני חושב שאפשר לצחוק גם על ראש ממשלה, ובוודאי על כך שהפרס מוענק למייקל בלומברג. "הם הולכים להעניק לו מיליון דולר. וואו, זה הולך לשנות את חייו", התלוצץ לנו.