מייקל בלומברג: אני טס לישראל כדי להראות שבטוח שם

07.23.2014

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר ואחד מהאנשים העשירים בעולם, הכריז כי הוא יטוס לישראל כדי להוכיח ששדה התעופה בן גוריון בטוח. דבריו של בלומברג מגיעים על רקע ההכרזה של רשויות התעופה האמריקאית והאירופית על איסור טיסות לישראל בעקבות פגיעת הטיל אתמול בחצר בית ביהוד.

בהודעה שפירסם באתר האינטרנט שלו כתב בלומברג כי "הערב אטוס עם אל על לתל אביב כדי להראות סולידריות עם העם הישראלי ולהדגים כי בטוח לטוס אל ומישראל. בן גוריון הוא שדה התעופה הבטוח בעולם ואל על מפעילה טיסות רגילות אל ומישראל בבטחה. הגבלות הטיסה הן טעות שמעניקה לחמאס ניצחון שלא מגיע לו ויש להסיר את האיסור מיידית. אני דוחק בחוזקה ברשות התעופה הפדרלית (FAA) לשנות מסלול ולהרשות לחברות התעופה לטוס לישראל", כתב בלומברג.

ההודעה על איסור הטיסות לישראל התקבלה אתמול אחרי שחברת התעופה האמריקאית דלתא פירסמה הודעה בנושא. בשעות הערב כתבה אתמול דלתא כי היא "משעה את השירות שלה עד להודעה חדש בין שדה התעופה בן גוריון בתל אביב וההאב שלה בשדה התעופה JFK בניו יורק. דלתא, בתיאום עם רשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA) עושה זאת כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של הלקוחות והעובדים שלנו.

בתחילה טענו ב-FAA כי לא הוציאו אזהרת מסע לישראל וכי מדובר בהחלטה של החברות. גם בבית הלבן הכחישו כי קיימת אזהרה לטיסה לישראל ואמרו כי אין הגבלות ואולם מאוחר יותר הודיעו גם חברות התעופה יונייטד ויו.אס איירווייס על ביטול הטיסות בין ישראל לארה"ב לאור דרישות ה-FAA.

רק בשלב זה פירסמה הרשות האמריקאית הודעה מטעמה שבה נכתב "ה-FAA פירסמה הודעת אזהרה שמיידעת אותם כי אסור לחברות תעופה אמריקאיות לטוס אל ומשדה התעופה בן גוריון למשך 24 שעות. ההודעה הוצאה בתגובה לפגיעת טיל שנחת במרחק של כמייל אחד (1.6 ק"מ) משדה התעופה בן גוריון בבוקר 22 ביולי. האזהרה תקפה לכל החברות האמריקאיות ואין לה תוקף לגבי חברות זרות שמפעילות טיסות אל ומשדה התעופה.

"FAA הודיעה באופן מיידי לחברות התעופה האמריקאיות אחרי שהתקבלו הדיווחים על פגיעת הטיל והודיעה להם כי הסוכנות שוקדת על הוצאת אזהרה.

"FAA תמשיך לעקוב ולהעריך את המצב. הודעות עדכניות יסופקו לחברות התעופה האמריקאיות ברגע שהתנאים יאפשרו זאת, אבל לא יאוחר מ-24 שעות מהוצאת האזהרה הזו".

קצת אחרי פרסום האזהרה האמריקאית, התחילו חברות תעופה אירופיות להודיע על הפסקת הטיסות לישראל וממנה. וגם רשות התעופה האירופית (EASA) הוציאה "המלצה חמורה" שלא לטוס לישראל עד להודעה חדשה.

בלומברג נחשב לתומך בולט של ישראל בארה"ב. במאי האחרון הוא הגיע לשראל כדי לקבל את פרס בראשית מידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו.