מייקל דאגלס ונתן שרנסקי יוצאים לסיור קמפוסים בארה"ב

01.20.2016

קרן פרס בראשית (GENESIS PRIZE FOUNDATION) מסרה היום, כי שחקן הקולנוע הנודע ושליח השלום של האו"ם מייקל דאגלס, ואסיר ציון לשעבר, חתן מדליית החרות הנשיאותית ומדליית הזהב של הקונגרס האמריקאי, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית נתן שרנסקי יופיעו יחד בשלוש אוניברסיטאות מובילות בארצות הברית כדי לדבר עם הסטודנטים על ישראל והאנטישמיות העכשווית.

דאגלס ושרנסקי יבקרו באוניברסיטת בראון (BROWN) ב-28 לינואר, באוניברסיטת סטאנפורד (STANFORD) ב-2 לפברואר ובאוניברסיטת קליפורניה בסנטה-ברברה (UCSB) ב-3 לפברואר. תוכנית המפגשים, תחת הכותרת "מסעות יהודיים: שיח עם מייקל דאגלס ונתן שרנסקי" מתנהלת בשיתוף פעולה בין קרן פרס בראשית, ארגן הילל העולמי והסוכנות היהודית. שני האישים יתייחסו גם לנושאים כגון סובלנות ושילוב בקהילות היהודיות בעולם.

מייסד שותף ויו"ר קרן פרס בראשית סטן פולובץ מציין: "זאת הפעם הראשונה, שבתקופה הנוכחית של פעילות אנטי-ישראלית מוגברת בקמפוסים אחד ממובילי הוליווד מצטרף למנהיג יהודי גלובלי ויחד הם יוצאים לבקר בקמפוסים בארה"ב כדי לדבר על ישראל והעם היהודי. בתקופה בה חלקים בקהילה האקדמית וכוחות אחרים עושים מאמצים מרוכזים למען דה-לגיטימציה של ישראל, ביקורים כאלה חשובים ונחוצים במיוחד."

נשיא הילל העולמי (HILLEL INTERNATIONAL) מר אריק פינגרהוט בירך את שני האישים על הנכונות להביא נושאים מהותיים אלה לקמפוסים אמריקאים: "הילל עולמי פועל בכדי לשתף את הסיפור המגוון של הקהילה היהודית ולמשוך את הסטודנטים להבין ולבטא את הזהות היהודית שלהם. מייקל דאגלס ונתן שרנסקי יעזרו לסטודנטים להפנים כי, לא משנה מעין הם באו, הם מהווים חלק מהקהילה היהודית ויש להם תפקיד למלא בהבטחת העתיד של הקהילה".

הנשיא פינגרהוט הוסיף, כי "הילל מודה למייקל דאגלס על תרומתו במסגרת היוזמה למען שילוב משפחות מעורבות בחיים היהודיים. ארגון הילל העולמי מחויב להעניק השראה לכל סטודנט יהודי להתחייב לחיים יהודיים, השכלה ומדינת ישראל". הילל עולמי הינו הארגון היהודי הגדול ביותר הפועל בקמפוסים, עם שלוחות ביותר מ-550 קמפוסים ברחבי העולם.

כפעיל זכויות האדם, נתן שרנסקי נכלא ל-9 שנים בברית המועצות. מאז עלה לישראל ב-1986 הוא שירת כשר בכמה ממשלות והפך לקול בולט למען הדמוקרטיה, זכויות האדם ואחדות העם היהודי. במהלך 15 השנים האחרונות, כולל בתפקידו הנוכחי כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, הוא הופיע בפני סטודנטים בעשרות קמפוסים כדי להזהיר מפני סכנות האנטישמיות והמאמצים לדה-לגיטימציה של מדינת ישראל.

"בתקופה בה צורות ישנות וחדשות של אנטישמיות מתחברות כדי לחתור תחת זכות קיומה של ישראל ולהבריח את היהודים איש מרעהו ומזהותם היהודית המשותפת, אנו חייבים להדגיש את הקשר בין הנאמנות שלנו לזכויות האדם, המחויבות שלנו לשלום והמסירות שלנו לחיזוק האחדות בעם היהודי", - ציין שרנסקי. – "אחרי שזכיתי להזדמנויות רבות לדבר עם הסטודנטים והצעירים על הנושאים המהותיים האלה, אני אשמח לחלוק את הבמה הפעם עם איש יחיד במינו כמו מייקל דאגלס, ואנה מצפה מאוד לשיחותינו עם הקהל הצעיר בקמפוסים ברחבי ארה"ב".

מייקל דאגלס זכה בפרס בראשית (GENESIS PRIZE) לשנות 2015 כאות הוקרה על פועלו רב השנים כשחקן וכמפיק, מאמציו כפעיל שלום ותמיכתו הבלתי מסויגת במדינת ישראל. הוא החליט לתרום את כספי הפרס לפרויקטים המקדמים שילוב של משפחות מעורבות בחיים יהודיים, שהראשון שבהם פותח ע"י הילל העולמי.

"זה היה כבוד בשבילי לקבל את פרס בראשית בשנה שעברה, וזה עודד אותי להעמיק את המחויבות שלי ואת אמונתי כי כולנו צריכים לאמץ גישה משלבת יותר כדי לסייע לפריחתן של התרבות והאמונה היהודיים" – אמר מייקל דאגלס. – "הביקורים האלה מספקים לנתן ולי הזדמנות לדבר ישירות עם אנשים צעירים על האתגרים שהם נתקלים בהם, ולשתף איך אנחנו התמודדנו עם מצבים דומים בחיינו".

פרס בראשית, אשר מגזין "טיים" קרא לו "פרס הנובל היהודי", הינו פרס שנתי בסך 1 מיליון דולר המוענק לאדם אחד על הצלחתו המקצועית יוצאת הדופן, תרומתו לאנושות ומחויבות מוכחת לעם היהודי ולמדינת ישראל. הפרס הראשון הוענק בשנת 2014 למייקל בלומברג – נדבן, איש עסקים וראש העיר לשעבר של ניו יורק. הכנר הנודע ופעיל למען בעלי מוגבלות, חתן מדליית החרות הנשיאותית של ארה"ב יצחק פרלמן הוכרז בדצמבר שעבר כחתן הפרס לשנת 2016.

דאגלס ובלומברג בחרו לתרום את כספי הפרס למטרות פילנטרופיות הקרובות לליבם – בעוד מייקל דאגלס בחר לקדם את שילוב המשפחות המעורבות בחיים יהודיים, כפסי הפרס של מייקל בלומברג מימנו תחרות אשר נועדה לתמוך ברעיונות לתיקן עולם של יזמים צעירים. גם יצחק פרלמן הודיע כי הוא מתכוון לתרום את כספי הפרס ויכריזו על תכוניותיו בנושא בחודש הבא.

קרן פרס בראשית