"הכנר של העולם" יצחק פרלמן – חתן פרס בראשית לשנת 2016

09.01.2016

אחד הכנרים הדגולים בעולם זכה להוקרה הודות לתרומתו הייחודית לאנושות כמוזיקאי ומחנך, פועלו למען בעלי צרכים מיוחדים ונאמנותו לערכי העם היהודי

קרן פרס בראשות (Genesis Prize Foundation) הודיעה היום כי הכנר הישראלי-אמריקאי בעל שם עולמי יצחק פרלמן – הוא החתן השלישי של פרס בראשית (Genesis Prize).

פרס בראשית על סך מיליון דולר ארה"ב מוענק מידי שנה לאישים שהינם מצטיינים ובעלי ומוניטין עולמי בתחומם ואשר פעולותיהם, בנוסף להישגיהם, מגלמים את אופי העם היהודי דרך מחויבות לערכים יהודיים, לקהילה ו/או למדינת ישראל.
הפרס, שזכה לכינוי "הנובּל היהודי" ע"י המגזין "טיים", הוענק לראשונה ב-2014 לראש עיריית ניו יורק לשעבר, איש עסקים ונדבן מייקל בלומברג. ב-2015 נבחר שחקן קולנוע, מפיק ופעיל חברתי מייקל דאגלס לחתן השני של הפרס.

לדבריו של מייסד שותף ויו"ר קרן פרס בראשית סטן פולובץ (Stan Polovets), "אישיותו ופועלו של יצחק פרלמן הם התגלמות של האידאל שאותו מקדם פרס בראשית. יצחק הגיע להישגים מקצועיים ויצירתיים חסרי תקדים, והביא באמצעות המוזיקה שלו שמחה ואושר למיליוני אנשים בעולם כולו. הוא זכה 16 פעמים בפרס "גראמי" והיה למקור בלתי-נדלה של השראה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים בזכות התגברותו על הקשיים הפיזיים אשר נגרמו כתוצאה ממחלת הפוליו אשר פגעה בו בהיותו בן 4. מעבר ליצירתו, יצחק תורם לאנושות כולה, כאשר הוא מקדיש כמעט את כל זמנו הפנוי ומשאבים ניכרים לחינוך מוזיקאים צעירים וקידום המודעות לצרכים של אנשים בעלי מוגבלויות. אנו גאים בכך שהוא נבחר לחתן הפרס לשנת 2016".

לקורות חייו של יצחק פרלמן באתר פרס בראשית: www.genesisprize.org/laureates/laureate-2016/biography.html.

ההכרזה על זכייתו של פרלמן בפרס בראשית באה אחרי שב-25 נובמבר